Wednesday 4 January 2012

Deko-deko bedroom

Finally I had an ample time for myself and the most importantly my home!. Been studying, sleeping sampai tak hengat dah tengah hari for the past few days, today I had made up my mind (walaupon bangun lambat jg arini) to clean my bedroom. Not just cleaning but I think I have to make over, touch up skit my bedroom ni. So whether i want it or not, I have to spend a few euros in my pocket. Uish-uish*** this is I hope last scarification on winter sale I had made since I already spend few hundreds on my baby stuff. God please make me a rich girl!!!!

Ok I kemas-kemas dulu pagi tadi then petang baru I shopping skit barang hiasan bedroom ni. Nasib baik hubby dengan sukarelawan nk tolong masak tengah hari (tp in middle of process, I tlg jg la. But most of it, my hubby yang masak. Hebat kan die!! I love you). Seperti biase, I kemas tahap kelajuan siput. Perlahan-lahan tapi kesudahannya mestilah tip top...haha). For me, cleaning pon kene berfikir. Mane satu step yang nk kene buat dulu. Mule-mula skali I cabut sarung bantal and duvet supaya I bley basuh dlm washing machine. Nnt dah abis kemas, sume2 tu pon dah abis basuh. Bley terus sidai kan?? Lagi satu I spend byk skit mase nk sental kulat tepi tingkap. Process cleaning the kulat tu byk processnye. Kene cuci dgn klorox, kene bilas, cuci lagi dgn pencuci yang ade pewangi, bilas lagi, pastu nk keringkan lagi...haha...bukan ringkas la. Tp senang je sebenarnye.

Lepas tu buang la barang2 yang dah tak pakai, simpan la ape yang patut kt store, susun-susun barang, lap2 ape yang patut, vacuum dll. Lepas siap kemas, I lunch ngan hubby, semayang zohor and asar, bersiap-siap skit terus g Harry Corry nk beli bende-bende yang di hiaskan di bilik. hihi.

Sebenarnye tak byk pon I beli tadi...lihatlah bilik kami...cantikkan???


Biase-biasenye je sebenarnye. Duvet cover tu baru keluarkan dari packetnye. Nampak lagi kedut-kedutannya. 


Puas hati


Bunga Lily yang baru beli kat Dunnes store berserta pasunya. Tak reti nak gubah bunga. Pakai taruk je. Nnt dah kembang semangkuk mesti cantik dan harum baunye


Nampak tak bunga orkit tepi tu??? Teke....bunga betul ke palsu??


Gamba kat atas tu gamba ilusi. Ni baru namenye meja study


Suke sgt orkit ni. 


My hubby's corner. Simple. Laptop comel.

1 comment: